Õpilasfirmad valmistuvad laadaks 30. jaanuar Indrek Pilv
Meie kooli 11. klassi ettevõtluse suuna õpilased valmistuvad osalema 8. veebruaril Tallinnas toimuval üle-eestilisel õpilasfirmade laadal, mida korraldab Junior Achievement Eesti.
Esimese laadakogemuse said noored detsembris Põhjakeskuses toimunud laadal. Vahepeal on tegeletud turundusoskuste lihvimise ja toodete arendamisega. 29. jaanuaril esitlesid õpilasfirmad oma tooteid kooliperele.
Tootevalik on õpilasfirmadel mitmekesine. Näiteks pakuti koertele pehmeid käsitöiseid kaelarihmasid, lavendlipadjakesi, neoonsilte, siidist roose, aga ka arutluskaarte ja inspireerivate ideede kogumikke. Igal tootel oli erinev saamislugu, kas oli see siis tingitud oma vajadustest või oli saadud inspiratsiooni mõnest samalaadsest tootest. Ehkki koolis toimunud tooteesitlusel otseselt müüki ei toimunud, olid noored valmis oma kaubast põhjalikult rääkima ja tooma lagedale oma olulisimad müügiargumendid. Kes rõhutas taaskasutust, kes kodumaist toorainet, kes originaalsust, kes aga elamusi, mida nende kaup pakub.
Tallinna suurtes ostukeskustes Rocca al Mares ja Kristiines toimuv laat on osalejatele suur väljakutse, sest konkurents saab olema tihe. Meie noored on aga optimistlikud, sest Põhjakeskuses on esimene müügikogemus ja eduelamus juba saavutatud. Lisaks laadal kauplemisele toimuvad laadal erinevad konkursid. Võisteldakse innovatsioonis, reklaamis ja sotsiaalmeedia kasutamises.
Õpilasfirmade laatasid korraldatakse selleks, et noored saaksid praktilise kogemuse ettevõtluses. Sellised üritused annavad võimaluse õppida, kuidas luua ja juhtida oma ettevõtet, arendada tooteid või teenuseid ning neid ka reaalses olukorras müüa. Laatade kaudu õpitakse finantskirjaoskust – eelarvestamist, hinnakujundust ja kasumi arvutamist –, samuti turundust ja kliendisuhtlust.
Lisaks ettevõtlusoskustele aitavad laadal osalemine arendada loovust ja innovaatilist mõtlemist. Sageli esitletakse seal omanäolisi ja uudseid tooteid, mis nõuavad lahendustele orienteeritud mõtteviisi. Samuti õpetab see vastutuse võtmist ja meeskonnatöö olulisust, kuna ettevõtte juhtimine eeldab rollide jaotamist ja koostööd.
Meie õpilaste ideedega saab tutvuda sotsiaalmeedias:
@koertekuningriik - erilised kaelarihmad
@of.maind.fak - arutluskaardid
@flow_opilasfirma - head ideed ja sõnumid purgis
@opilasfirma_sara - käsitöölilled
@of_vabav - lavendli ja kadaka vägi
@of.sildipilv - neoonsildid
Meie kooli 11. klassi ettevõtluse suuna õpilased valmistuvad osalema 8. veebruaril Tallinnas toimuval üle-eestilisel õpilasfirmade laadal, mida korraldab Junior Achievement Eesti.
Esimese laadakogemuse said noored detsembris Põhjakeskuses toimunud laadal. Vahepeal on tegeletud turundusoskuste lihvimise ja toodete arendamisega. 29. jaanuaril esitlesid õpilasfirmad oma tooteid kooliperele.
Tootevalik on õpilasfirmadel mitmekesine. Näiteks pakuti koertele pehmeid käsitöiseid kaelarihmasid, lavendlipadjakesi, neoonsilte, siidist roose, aga ka arutluskaarte ja inspireerivate ideede kogumikke. Igal tootel oli erinev saamislugu, kas oli see siis tingitud oma vajadustest või oli saadud inspiratsiooni mõnest samalaadsest tootest. Ehkki koolis toimunud tooteesitlusel otseselt müüki ei toimunud, olid noored valmis oma kaubast põhjalikult rääkima ja tooma lagedale oma olulisimad müügiargumendid. Kes rõhutas taaskasutust, kes kodumaist toorainet, kes originaalsust, kes aga elamusi, mida nende kaup pakub.
Tallinna suurtes ostukeskustes Rocca al Mares ja Kristiines toimuv laat on osalejatele suur väljakutse, sest konkurents saab olema tihe. Meie noored on aga optimistlikud, sest Põhjakeskuses on esimene müügikogemus ja eduelamus juba saavutatud. Lisaks laadal kauplemisele toimuvad laadal erinevad konkursid. Võisteldakse innovatsioonis, reklaamis ja sotsiaalmeedia kasutamises.
Õpilasfirmade laatasid korraldatakse selleks, et noored saaksid praktilise kogemuse ettevõtluses. Sellised üritused annavad võimaluse õppida, kuidas luua ja juhtida oma ettevõtet, arendada tooteid või teenuseid ning neid ka reaalses olukorras müüa. Laatade kaudu õpitakse finantskirjaoskust – eelarvestamist, hinnakujundust ja kasumi arvutamist –, samuti turundust ja kliendisuhtlust.
Lisaks ettevõtlusoskustele aitavad laadal osalemine arendada loovust ja innovaatilist mõtlemist. Sageli esitletakse seal omanäolisi ja uudseid tooteid, mis nõuavad lahendustele orienteeritud mõtteviisi. Samuti õpetab see vastutuse võtmist ja meeskonnatöö olulisust, kuna ettevõtte juhtimine eeldab rollide jaotamist ja koostööd.
Meie õpilaste ideedega saab tutvuda sotsiaalmeedias:
@koertekuningriik - erilised kaelarihmad
@of.maind.fak - arutluskaardid
@flow_opilasfirma - head ideed ja sõnumid purgis
@opilasfirma_sara - käsitöölilled
@of_vabav - lavendli ja kadaka vägi
@of.sildipilv - neoonsildid